-

-

This Owner ♡

My photo
Hello ! Selamat Datang ! :-) Terima Kasih Sudi Singgah Sini ! ^_^ Nur Naqilla Binti Zaini Is Here , Fer The Short " Qilla " Was Born 14 Feb 1999 ♥ Semua Cerita Dalam Blog Nih Adalah Kisah Tentang Diri Sendiri , Tiada Sebarang Copy Paste Dari Blog Lain Selamat Membaca (",)

Monday 2 May 2016

Aiskrim Sumi


ni kea aiskrim sumi yang orang selalu cod tu ? yayaya , i think this is ! hahaha , gambar di atas adalah aiskrim buatan diri ku sendiri . bila post dekat mm wc memacam respond dapat . " besarnya sumi " " nak " " jual lahh " " sedapnya " hahaha , dan pelbagai lagi respond yang lain . untuk pengetahuan semua ni first try dan alhamdulillah menjadi . jadah apa pulak lahh aku mimpi tetiba rajin kan nak buat aiskrim ? for the real information , aiskrim ni buat sabtu yang lepas , banyak jugaklah dapat , dan tetiba semalam jugak rajin pergi buat aiskrim nestum . harini ? harini takde perasaan rajin nak buat aiskrim lain , kerja harini memakan aiskrim jea lahh . hahahaha , bahaya jugaklah bila aiskrim ni ada dalam rumah . nak tahu sebab apa ? sebab boleh jadi ralik ketagih makannya . yang aku ni dari semalam sampai kea harini asyik makan aiskrim jea kerjanya . mana taknya ? bila dah habis ambik dalam peti , habis ambik dalam peti dan ulang jea benda yang sama . hahahaha , lepastu bila paksa diri berhenti makan tak boleh tekak ni pulak menggoda suruh makan lagi , aku pun ambik jea lahh , sampai tak terkira berapa batang makan :3 sesungguhnya penangan aiskrim sumi ni memang bahaya . ramai orang tanya kenapa taknak jual ? aihhh , bukan taknak jual cuma malas , bagi jea dekat siapa yang nak , lagipun tak biasa sangat nak jual dengan member-2 ni , malu :3 hahaha , tengoklah nanti kalau ada masa ada rezeki jual lahh . lagipun senang jea buat aiskrim ni . tapikannnn , kenapa bila kita beli kat orang tak rasa ketagih nak makan macam kita buat sendiri ? hahh , nih nak bagitahu , sesungguhnya air tangan itu penting ! kehkeh , riak tak aku ? ('-') emm entahlah , tapi bagi aku lahh biasalahkan kalau orang meniaga , ada yang letak sumi sikit kekadang ada jugak yang langsung takde sumi , so that dari terus dengar kekawan aku yang beli aiskrim sumi ni dari terus membebel aku pun cuba untuk buat sendiri :3 dan begitulah hasilnya ! cantik menarik tertarik dan kebabommmmmmm ! huhuhu , dan rasa pun ikut citarasa aku lahh :3 kalau orang lain buat standart lahh ada rasa tawar terlebih manis pesemua kan , but for me so so okayy lahh kott apa yang aku buat ni :3 aku boleh jea perabis kan semua dalam peti ais tu . hahahaha , dan semalam jugak ada kawan tanya macam mana nak buat , aku pun kongsi jea lahh ilmu yang ada ni kan , lagipun aku pun google jugak nak tahu buat camne . but seriously , agak payah jugaklah bagi yang first time buat macam aku ni :3 mana tak nya ? nak bukak sumi lagi , nak masukkan sumi dalam plastik aiskrim tu lagi nak letakkan susu tu dalam plastik lagi , aku buat ada yang tertumpah susu , masa nak ikat terjatuh , sumi terpelanting semua ada . hahaha agak kelakar jugaklah , habis melekit dapur aku buat (-_-") takpe takpe , tu semua first try , lepasni kalau rajin lagi nak buat aiskrim coki coki dengan orea . InsyaAllah kalau ada masa :)

No comments:

Post a Comment

suka atau tidak post saya ?

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers